onsdag 23 april 2008

MäklarBjörn, igen.

Jag har återupptagit kontakten med Mäklarbjörn igen.
Han har ringt åtskilliga gånger idag angående en lägenhet som jag visst blev lite förälskad i vid visningen. Till en början såg allt så fint ut. Vi var två spekulanter som höjde lite stillsamt och artigt. Anneli, hette den andre budgivaren. Men så i eftermiddags så dök det upp en ny "Dominique". Morr. En gubben i lådan som invaggat oss två kombatanter i falsk trygghet, som hela tiden lurpassat och inväntat rätt ögonblick för att blanda sig i leken. Och det med besked. Höjningar på 40.000:- åt gången, liksom för att visa musklerna.
Dessvärre har de nya sköna a-kassereglerna försvagat min muskelmassa dramatiskt och jag gissar att även denna lilla pärla till bostad kommer tillfalla en "Dominique" som denna gång kallar sig Kjell...

Som plåster på såret fick jag idag ett tackmennejtack från en arbetsgivare jag hoppats lite på. Jag hade sökt ett hederligt jobb som jag tyckte att jag passade bra för, men jag blev inte ens kallad till intervju.
Hejhopp!
Tur att solen skiner. Det gör det hela uthärdligt.
Och så har jag ju min trollunge som har en god näsa för livets väsentligheter. I eftermiddags var det glass och gungasådetkillarimagenskratt. På fredag rymmer vi från alltihop och tittar på björnungar på Skansen. Det behöver jag.

Inga kommentarer: