torsdag 22 januari 2009

Jag är en bläckfisk



som samtidigt som jag bakar, lagar mat och diskar också spikar fast sladden till bänkdiskmaskinen som blev en skåpdiskmaskin samt borrar och sätter mollyplugg så att hyllorna ovanför micron äntligen kom upp! Det där sistnämnda har jag funderat på att göra i några dagar och det är så skönt att äntligen ha det ur världen. Det tog ca 25 min från det att jag lyft min magra häck från soffan till det att hyllorna var på plats. På den tiden hann jag alltså även sätta en deg och inventera frysen inför middagen. Och som bonus till mig själv fäste jag också den där fult hängande sladden som jag irriterat mig på sedan diskmaskinen flyttade ner i skåpet.
Japp, jag är nöjd.
Och jag är nöjd med mitt hem som mer och mer tar form. Jag omger mig av saker som gör mig glad. Som mina fina kökshanddukar i linne som jag använder till bakdukar. Titta bara vilka vackra monogram!

Och här är alltså hyllplanen som äntligen kom upp. Jag måste fixa en fin brödburk och en stor härlig cornflakesförvaring.

Inga kommentarer: