tisdag 30 september 2008

Utmanad:

Undarbaraste fantasiflicka utmanar mig med följande frågeställningar:

Vilken mat äter du ofta?
Broccolisoppa faktiskt! Man kokar broccoli och palsternacka i grönsaksbuljong. Mixar med stavmixer och reder av med grädde. Knäckebröd med ost till. Mums!

När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Hjälper till. Alltid. Jag tycker om att hjälpa till. Och kök är ofta väldigt trevliga.

Köper du ofta triss?
Japp. Jag kan inte låta bli. Det vore så grymt gott att vinna en större summa pengar. Naivt, javisst! Men jag är så präktig på många andra områden att jag tillåter mig detta :-)

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Den här var svårare... Men Kalabrien i södra Italien 2004 var en härlig resa. Jag menar, maten enbart kvalificerar denna resa som en av de bästa.

Vilken kanal tittar du mest på?
Barnkanalen gissar jag. Missar sällan Bolibompa.

Jag är nyfiken på vad Ringkvisten och Mamman har att säga och skickar utmaningen vidare...

Inga kommentarer: