söndag 8 februari 2009

Soffasoffasoffasoffa...

Jag är besatt av tanken på att köpa ny soffa och jag har hittat en finfin anledning till varför vi behöver uppdatera oss på den fronten: Jag får inte längre plats!
Det bakomliggande är inte plötslig vikt/bredd-ökning av min kroppshydda, den är nog ungefär sitt vanliga lilla jag. Nej, det är min avkomma som nu bestämt sig för att soffan är den bästa platsen att somna på om kvällen. Som den goda moder jag gärna vill vara flyttar jag mig snällt till den snygga men ack så obekväma snurrfåtöljen till förmån för barnets bekvämlighet. Där sitter jag sedan hela kvällen eftersom jag inte vill störa det vackra barnets sömn. Till följd av det har jag ont i nacken och rumpan. Så vi måste skaffa ny soffa, helt enkelt. En där hela familjen får plats.
Jag tänker mig en med divandel så att lilltrollet liksom får en egen sovdel om kvällen. Den får vara max 2,50 bred och klädd i tvättbart tyg i gärna mörkgråa nyanser så att man inte behöver sanera den så ofta. Läder blir för gnissligt och halkigt. Och för dyrt. Där har vi ett kriterie till: den får inte kosta skjortan. Den behöver inte vara en klassisk bäddsoffa, men önskvärt är att man kan ta bort ryggkuddarna så det bildad en helt ok yta att slagga på en natt eller två. Finns den här soffan att få tag i? Jag hittar den inte. Tips tages tacksamt emot.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du tittat på Boconcept och Bolia? De har nätta men ändå rymliga soffor. Med divandel. Och man väljer klädsel själv.

Therese sa...

Mio har en jättebra soffbyggare på nätet:
http://www.soffbyggare.mio.se/composer/catalog.aspx?CATEGORY=Coffee&lang=sv#

/Stream

ZaZi sa...

Tack för era tips! Jag tror att jag hittat en tänkbar soffa till rimligt pris på Bolagret. Har provsuttit idag och den verkar stämma på de flesta punkterna. Maken behöver bearbetas dock, för det handlar om liiite mer pengar än han tänkt sig. (Tänk - så är det nästan alltid! Och likväl blir det oftast som jag vill ändå ;-)