onsdag 28 maj 2008

Skyll inte på barnet

Jag fick en sådan enorm längtan efter att resa. Åka iväg. Lämna Årsta och ständiga lekparksbesök i Vättersparken för en vecka eller så. Sol, gärna en strand & så god mat förstås.
Så jag började surfa runt i jakt på en billig resa för hela lilla familjen. Kanske bäst att ta namngivet hotell, tänkte jag. Så man vet var man hamnar. Så man inte behöver byta hotell mitt under vistelsen. Så att vi vet att Signe får en fin semester. Att det är barnvänligt osv. Kanske ska man satsa på ett ställe med barnpool och gratis glass?

Men så slog det mig. Barnvänligt för Signe är att hon har båda sina föräldrar hos sig dygnet runt. Att hon får sova tryggt mellan oss i en dubbelsäng. Kanske skulle hon gilla att bada i en barnpol, men hittills har hon inga referenser beträffande utlandssemestrar. Och stranden är tusen gånger roligare än en klordoftande konstgjord lagun.

Så jag tror tamejtusan att vi ska försöka våga oss på att åka på sistaminutenresa med vårt lilltroll! Den som lider mest av att inte kunna planera och förutse saker är ju jag (japp, jag har lite självinsikt). Och eftersom det är jag som driver detta projekt så får jag nog helt enkelt sluta skylla på dottern och kasta mig ut i ovisshetens sköna värld.

(Jag undrar innerst inne om detta är ännu en dröm som jag inte kommer förverkliga eller om vi faktiskt kommer iväg på en resa... Blir vi kvar i Svedala har jag inget att skylla på. Passen hämtar jag ut på fredag och imorgon hämtar jag resevagnen jag köpt på blocket...)

Inga kommentarer: