söndag 7 mars 2010

Vrak.

Eller strandad val. Mager sådan. Det är jag. För när plikterna hopar sig vad gör jag då? Jo, jag ser till att boka upp mig lite mer. Gå ut med tjejerna och åka till badhuset med lilltrollet. Är det konstigt att jag vaknar varje natt runt två och grubblar på skolarbetet? Troligtvis inte. Jag jobbar så hårt på att ledig tid ska vara ledig att jag i sömnen (eller ickesömnen) försöker lösa problemen jag skjutit framför mig.
Det komiska i det hela är att varje natt kommer jag på hur jag ska komma vidare med det tv-manus jag just nu kämpar med. Men sedan när morgonen gryr är det som bortblåst. Snacka om bortkastade vakentimmar. Jag vet, papper och penna eller kanske diktafon vid sängbordet. Men ärligt talat betvivlar jag att mina nattliga lösningar är speciellt bra eller användbara. Jag tror min hjära tillslut bara vill att jag ska sova och så sänker den ribban för vad som faktiskt är bra. Ni hör vilket tillstånd jag är i - separerar mig själv från hjärnan.

Inga kommentarer: