onsdag 20 januari 2010

Om man har en blogg...

...så kanske man borde uppdatera den ibland?
Ok. Så här är det. Jag kanske inte borde ha en blogg. Min hjärna är överfylld av skoluppgifter. Jag gör omvärldsanalyser, träffar höga höns från ställen där jag gärna skulle arbeta i framtiden, jag lär mig kamerateknik, pratar utvecklingspsykologi, intervjuteknik, lär mig redigera, och planerar kommande uppgifter. Sedan lagar jag middag, nattar sömnovillig 4,5 åring, fastnar i vissa forum och ojar mig för allt jag inte hunnit med.
Emellanåt drömmer jag om framtiden och hoppas och tror starkt att det blir bra det här. Att jag faktisk är på väg någonstans. Ibland undrar jag vad jag håller på med.

Och ute på gatan tittar jag uppåt. Istapparna är längre än Lilltrollets önskelista inför jul och plåtslagare är kanske det yrke man skulle satsat på.

Och ja. Det är nya färger på bloggen. Jag tyckte jag behövde det. Jag fastnar så lätt i grönt. (Se bara på våra tapeter här hemma...) Får se hur länge jag står ut.

Inga kommentarer: