fredag 2 juli 2010

Intet är som väntans tider...

Alltså, det är faktiskt rätt spännande att följa sitt pakets väg genom Europa via budfirmans webbsida. Spännande och nervöst. Ska paketet hinna fram i tid? Annars blir det en dryg väntan.
På måndag åker vi till Vadstena, Lilltrollet och jag. Sedan drar vi vidare till torpet. Det vore najs att ta med ipoden som resesällskap till Lilltrollet. Det vore trevligt för mamman att få med sig en sprillans ny Macbook att leka med. Det vore skönt att veta att paketet slipper bo i någon lagerlokal i 14 dagar i väntan på vår hemkomst.
Aviden hämtade jag igår. 4 st blanka skivor i lila fodral. Minimala instruktioner. Jag tittar på paketet och förundras över tekniken. Ett helt redigeringsprogram på några skatskrämmande blanka runda tingestar? Är det möjligt? Och är det möjligt att det är lika busenkelt att installera som den tunna manualen ger sken av?

Idag har jag massor jag borde göra. Men jag är fjättrad vid hemadressen tills dess budfirman anlänt. Till sällskap har jag Lilltrollet. Hon fick sluta en dag tidigare på förskolan pga kräksjuka som härjar. Och något sådant har vi inte tid med. Vi ska till fadern och maken. Hon längtar, jag längtar. Han längtar.

Ute skiner solen. Det är lite barndomssommar kring det hela. Strålande sol, nyklippt gräs, prunkande rabatter och lediga dagar. Jag tillåter mig att njuta som planerat.

Inga kommentarer: