lördag 8 augusti 2009

Se det som ett sundhetstecken

att jag bloggar allt mer sällan.
Jag njuter av livet, förstår ni. Så här på årsdagen så tillåter jag mig att bara njuta.
Igår firade vi livet, Lilltrollet och jag. På Grönan. Med sockervadd, karuseller, klibbiga pussar, Orup och Lena, vinst på nallelotteriet (jaja - det hade varit billigare att köpa en i nalleshopen brevid, men det är liksom ingen sport), ännu mer karuseller, mora träsk, godis och popcorn och färjetur hem. Stockholm kan vara bedövande vackert. Igårkväll var en sådan afton.
Nu njuter jag av lilltrollets glada lekskrik. Hon leker simhoppstävling med barbiesarna på gräsmattan här utanför med bästisen E.
Jag väntar på att blomkålen ska koka klart på spisen.
På onsdag blir vi en hel familj igen.

Som Madicken sa (eller är det månne den alkoholiserade Nilsson som är upphov till citatet? ): Idag känner jag livet i mig!

Inga kommentarer: