tisdag 18 november 2008

Två lådor

är fyllda med köksjox som jag anser att vi kan leva utan fram till flytten. Det är dags att gå från tanke till handling. Om drygt två veckor går flyttlasset. Och innan dess skall tusen saker göras!

Igår lånade jag min sköna grannfrus bil & muskelstyrka. Tillsammans hämtade vi ett köksbord med perstorpsskiva. Sigvard Bernadottes fina virrvarmönster pryder bordsskivan.

Med bordet följde fyra st pinnstolar, tillverkade av IKEA på 60-talet. Sitsen är skönt skålformad och som av en händelse få matchar de Lilltrollets Agam-stol perfekt! Och för alles fick jag betala 500:-. Det är lagoma summor för min plånbok. Det kostar att flytta till större, märker jag. Så jag har gjort det till min hobby att sälja av lite saker inför flytten. Och det verkar sannerligen finnas köpare till det mesta. En gammal trasig vagn hittade ny ägare och jag blev 300:- rikare. Tripp trapp-stolen som jag inhandlade som renoveringsprojekt (som aldrig blev av) för två år sedan flyttade till ny familj med renoveringsplaner. På den affären gjorde jag 100:- i vinst. Många bäckar små blir till ett nytt köksbord och fyra stolar.

Nästa sak jag måste inhandla är en hatthylla. Jag funderar på vad jag ska sälja för att finansiera den? Kanske några bärsjalar som inte längre används? Tål att tänkas på...

Inga kommentarer: