torsdag 17 juli 2008

Nuet:

Skogshallon. Det enda förmildrande med kalhyggen. Nu syltade och omsorgsfullt tappade i glasburkar med hemsnickrad etikett. Vardagslyx på vinterns pannkakor.

Korsord. Att fördriva tiden med då turisterna sviker. Sökandet efter alternativa substantiv håller tankarna borta från sorgen efter vad jag just mistat.

Kalorier. Trösten i en nygräddad våffla med sylt och grädde. Min kropp skriker efter rent fett och jag protesterar inte. Lite sol på kinderna och några extra kilo får vara klädsamt.

Mamma. De orden framviskade i svarta natten då jag kryper ner brevid den varma lilla människa jag älskar mest. Två små fötter i stl 24 som slingrar sig kring min ännu inte uppvärmda kropp. Hårburret som kittlar min näsa. Doften av sovvarm unge. Förtröstan.

Viken. Solvarm brygga och några lediga timmar. Abborre och gädda på kroken. Nakendopp.

1 kommentar:

Unknown sa...

nuet är det bästa just då eller nu när det hände...
Men vad har du mistat?
Saknar dig här i världen, puss!